نیمه پر لیوان را ببینید، به نفع شماست!
نوشته شده توسط : admin
این مطالعه بر روی 38 راننده با حداقل 3 سال سابقه رانندگی انجام شد و آن‌ها را به دو دسته رانندگان امن و خطرناک تقسیم کرد و عادات رانندگی آن‌ها از جمله رد کردن چراغ قرمز و بستن کمربند را در نظر گرفت.
 
سپس از رانندگان خواسته شد که رنگ حاشیه مجموعه‌ای از تصاویر را تشخیص دهند. رنگ حاشیه تصاویر قرمز یا آبی بود، در واقع این آزمایش آزمونی برای تعیین احساسات و نحوه نگرش آن‌ها بود. نتایج احساسات منفی، مثبت و خنثی را به‌خوبی نشان می‌داد. در آزمایش‌ انجام‌شده افرادی که منفی‌گرا بوند دیرتر از افراد دیگر رنگ‌های حاشیه تصاویر را تشخیص می‌دادند و این بدان معنی است که عکس‌العمل آن‌ها کمتر است.
 
نتایج این مطالعه نشان داد که افرادی که نیمه خالی لیوان را می‌بینند و منفی‌گرا هستند در مقایسه با افراد خنثی یا مثبت به محرک‌های متفاوت به خصوص محرک‌های منفی دیرتر واکنش نشان می‌دهند و به همین دلیل هنگام رانندگی در صورت مواجه شدن با مانع و یا وضعیتی ناگهانی احتمال آنکه تصادف کنند بیشتر است.
 
از طرف دیگر این مطالعه نشان داد که رانندگانی که با دقت و حساسیت بالا رانندگی می کنند افرادی مثبت نگر هستند و همواره نیمه پر لیوان را در نظر می گیرند. 
 
انتهای پیام/
 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: